Dej každému dni šanci, aby se mohl stát tím nejkrásnějším ve Tvém životě.

Nádhera mého života... Asi tušíte, o čem bude tento blog...ano, správně, o všech radostech a nádherách mého života. Osobně se považuji za nejšťastnějšího člověka na světě. Najdete zde všechno, co mě více či méně zajímá a co tvoří můj život, s jedinou výjimkou, a tou jsou Orlické hory. Věnovala jsem jim samostatný blog, který najdete pod tímto odkazem: Po západu slunce... Potěšíte mě, když se budete vracet a nalézat zde inspiraci pro svůj život.

Vaše Lady In Brown

Listopad 2016

Bartošovice v Orlických horách - 31. října 2016

30. listopadu 2016 v 21:10 | Lady In Brown |  Fotografování
31. října jsem si udělala poslední letošní túru po Orlických horách. Má cesta začínala v Bartošovicích v Orlických horách, odkud Vám přináším pár snímků.

Dva medvídci - návrat domů

30. listopadu 2016 v 16:04 | Lady In Brown |  Plyšoví medvídci

Vánoční video se sněhulákem

30. listopadu 2016 v 16:01 | Lady In Brown |  Advent & Vánoce

Jedna velká životní pravda

29. listopadu 2016 v 18:37 | Lady In Brown |  Od života do života
"Lidé obětují zdraví, aby vydělali peníze, poté obětují peníze, aby znovu získali zdraví. Natolik se znepokojují minulostí a budoucností, že si neužívají přítomnosti, a tak nežijí ani v přítomnosti, ani v budoucnosti. A žijí tak, jako by neměli nikdy zemřít, a pak zemřou, aniž by předtím žili."

Dalajláma

Prosincová Xantypa

29. listopadu 2016 v 18:34 | Lady In Brown |  Knihy, časopisy a knihovna
Dneska vychází prosincová Xantypa. Protože se k tomu, abych si ji koupila, dostanu zřejmě až v pátek, budu doufat, že ještě bude k mání.

Moc se těším na článek s dalajlámou a Janem Sokolem. Nicméně i ostatní obsah bude jistě více než čtivý, což je u Xantypy samozřejmostí. Mám ji moc ráda, protože to je ideální časopis pro mě...ode všeho něco, ale hlavně žádný bulvár a podobné hlouposti.

Ovesné sušenky - recept z Charity

29. listopadu 2016 v 18:26 | Lady In Brown |  Gastrokoutek
Včera jsem na Charitě dostala tento zajímavý recept, tak se o něj s Vámi podělím.

250 g hery, 1 prášek do pečiva, půl sáčku vloček, 1 vanilkový cukr, 150 g polohrubé mouky, 150 g moučkového cukru (lze nahradit medem, těsto je pak vláčnější), 2 - 3 vejce.

Heru rozpustíme ve větším hrnci a do vlažného tuku nasypeme ovesné vločky, promícháme a přidáme mouku a prášek do pečiva, opět lehce promícháme, přidáme cukr + vanilkový, dle chuti rozinky, kokos, mandle, ořechy. Nakonec přidáme rozšlehaná vejce a vše spojíme v hmotu. Malou lžičkou nabíráme kopečky, klademe na plech s papírem a zvolna pečeme dozlatova.

Diář 2017

22. listopadu 2016 v 22:26 | Lady In Brown |  Moje malé i velké radosti
Diář na letošní rok byl pro mě specifický tím, že to byl zajedno nejdražší diář mého života a za druhé byl přivezen na objednávku až z Londýna. Během podzimu jsem totiž objevila kocoura Boba a jeho dvounohého páníčka Jamese Bowena. Přes Facebook jsem se dostala do jejich e-shopu a diář 2016 mě opravdu zaujal. Dostala jsem ho na druhý svátek vánoční.

Pevně jsem doufala a už od léta hlídala e-shop, kdy se tam objeví vytoužený diář 2017...jenže nic. Pořád ale bylo dost času, nicméně začínala jsem se poohlížet i po těch tuzemských. Protože potřebuji hodně místa na každý den, neboť si tam zapisuji mnoho věcí, nenašla jsem žádný adekvátní mým nárokům. Už jsem docela vážně začínala uvažovat o tom, že si dám tu práci a udělám si ho přesně na míru. Jenže tak tlustý sešit bych asi sháněla docela těžko a mít to ve dvou je dost nepraktické.

Dnes jsem byla v okresním městě a potřebovala jsem tak jako tak zajít do papírnictví. Diářů velkých i malých tam bylo skoro nepřeberně, když tu mi padl do oka jeden s houpací síti. Na to, že je to klasický denní diář formátu A5, jsem byla moc příjemně překvapená tím, kolik je na každý den místa. Navíc bych skutečně nečekala, že cena bude pouhých 95,- Kč, protože jsem jen tak pro zajímavost okoukla i další druhy a značky...a mohu říci, že velikostně poloviční diáře byly dražší než ten můj. Prohlédla jsem i další motivy, ale nakonec jsem na samém dně panelu objevila jeden s Eiffelovkou a růžovým deštníkem, který to nakonec vyhrál. Líbil se mi i motiv se sloníky, ale černý diář bych tedy zrovna nemusela, proto vyhrála Paříž. Jen pro úplnost dodávám, že tyto diáře distribuuje firma Herlitz z Prahy.

Moje vášeň: svíčky

20. listopadu 2016 v 19:48 | Lady In Brown |  Moje malé i velké radosti
Před několika dny se mi mezi jinými letáky dostal do ruky i malý žlutý papírek, hlásající, že ve firmě SVITR v Rokytnici v Orlických horách se pořádá výprodej skladových zásob. Tato firma se zabývá výrobou svíček, a to je něco na mě. Návštěvu tohoto výprodeje jsem spojila s jiným cestováním, takže jsem tam nejela výhradně jen kvůli tomu.

Protože to bylo toto úterý, 15.11., na kdy byla hlášena pěkná ledovka, doufala jsem, že to odbudu bez problémů. A taky, Bohu díky, ano. Největším problémem se nakonec ukázalo být to, kterou svíčku si vlastně z těch obrovských zásob vybrat. Protože jsem tam byla autobusem a měla s sebou i další věci, musela jsem brát ohled na to, abych si nabrala jen tolik, kolik unesu. No...nakonec to skončilo více než devíti kilogramy svíček, z nichž jsem část nechala u přátel, a krbovými zápalkami, které jsem nikde nemohla sehnat. Ale nekupte to, při ceně 65,- Kč/kg, že? Mrkající Splnila jsem si svůj velký sen...mám první tříknotovou svíčku ve svém životě. Jen mě mrzí, že jsem se nezeptala na svíčky ve tvaru koule, které by se mi hodně líbily, ale nikde jsem je tam neviděla. Je možné, že už byly vyprodané, protože výprodej už byl za polovinou. Prodávala tam velmi příjemná slečna či paní, která mi ještě pomohla to všechno zabalit, ale stejně, proneslo se mi to pěkně. Nicméně mám teď zásobu pro sebe i na obdarování k blížícím se Vánocům.

Mořský led

19. listopadu 2016 v 16:37 | Lady In Brown |  Oceánografie

MOŘSKÝ LED

Mořský led je mořská voda, která zmrzla na mořské hladině a pluje po vodě. Patří sem kerný plovoucí led, který není spojen s pobřežím a je hnán větrem a mořskými proudy, a pripaj, pruh ledu přimrzlý k pobřeží. Tvorba a tání mořského ledu ovlivňuje cirkulaci vody v oceánech. Má významný vliv na stabilizaci světového podnebí, neboť reguluje výměnu tepelné energie mezi polárními oceány a atmosférou. Mořský led také odráží většinu slunečního záření, a tak v létě omezuje oteplování polárních oceánů. V zimě působí jako izolace a snižuje teplené ztráty. V současné době se vědci obávají zmenšování plochy mořského ledu v Arktidě, neboť by to mohlo ovlivnit podnebí a život na Zemi.

VZNIK LEDU
Mořská voda začíná zamrzat při teplotě -1,8 °C, tedy o něco nižší než je bod mrazu sladké vody. Tvorba mořského ledu začíná tím, že se ve vodě objeví malinké ledové krystaly podobající se jehlám (ledová tříšť). Mořská sůl se nemůže do ledu začlenit a krystaly ji vytěsňují. Vznikající mořský led se postupně mění v silnější vrstvu mokrého ledu a pak, při obvyklém vlnění, v mozaiku ledových desek, které se říká lívancový led. Ten postupně tuhne v tabulový led, který ale dmutí a vítr opět rozlámou. Jednotlivé kusy ledu se pak buď vrství na sebe nebo jsou vytlačovány do výšky a v tomto případě každé vyvýšenině odpovídá na spodní straně ledu opačná struktura, tzv. kýl. Tyto procesy vedou ke vzniku silné a pevné vrstvy ledu. Nově vzniklá zpevněná vrstva ledu se nazývá mladý led a dosahuje tloušťky až 30 cm. Mladý led přes zimu postupně sílí. Led, který přetrvá do příští zimy, se nazývá víceletý led.

PLOCHA A TLOUŠŤKA
Plocha mořského ledu na polárních oceánech se v průběhu ročního cyklu mění. Přibližně 85 % zimního ledu, který se vytvoří na Jižním oceánu, v létě roztaje. Tento led dosahuje v průměru tloušťky jen jednoho nebo dvou metrů. V Arktidě však většina ledu vydrží několik sezón a tento víceletý led bývá silnější - v průměru 2 - 3 metry. V zimě pokrývá většinu Severního ledového oceánu kerný plovoucí led. V létě je jeho plocha obvykle poloviční. V poslední době byl letní ústup ledu výraznější, což vzbudilo obavy, že by ledová pokrývka Arktidy mohla během 30 až 40 zmizet docela.

DÍRY V LEDU
Dokonce i v těch malých částech polárních oceánů, které mají více či méně trvalou ledovou pokrývku, se občas objevují díry a trhliny. Tyto otvory se zančně liší svou velikostí a mají různá jména. Trhliny jsou úzké škvíry, po nichž se obvykle není možné plavit lodí. Vodní kanál je dlouhý, rovný a úzký průplav, který se samovolně otvírá v mořském ledu, takže jím mohou proplouvat menší hladinová plavidla a někteří mořští savci. Polyně jsou leduprosté plochy o rozloze několika stovek čtverečních kilometrů přibližně kruhovitého tvaru. Někdy vznikají v místech teplých výstupných proudů nebo poblíž pobřeží, kde vítr odhání nově vzniklý mořský led od pobřeží.

ŽIVOT V OKOLÍ LEDU
U mořského ledu se daří živým organismům. To proto, že při tvorbě ledu se sůl vylučuje do vody, která houstne, klesá, a nutí na živiny bohatou vodu stoupat. Dostatek živin a slunečního záření v létě podporuje množení fytoplanktonu, který dobrým zdrojem potravy a tvoří základnu potravního řetězce pro ryby, savce a ptáky. V Severním ledovém oceánu poskytuje mořský led prostor k odpočinku a plození mláďat pro tuleně a mrože a prostor k lovu a rozmnožování pro lední medvědy a polární lišky. V Antarktidě poskytuje obživu tuleňům a tučňákům. Trhliny v ledu jsou pro tyto živočichy životně důležité. Tuleni, tučňáci a velryby jsou na nich závislí, neboť se zde mohou nadechnout a lední medvědi u nich loví. Zmenšení rozlohy mořského ledu by drasticky zmenšilo jejich životní prostor, což by vedlo k jejich vyhynutí.

Nugátové kuličky

19. listopadu 2016 v 16:31 | Lady In Brown |  Gastrokoutek

250 g nugátu, 120 g mandlí, 75 g hořké čokolády, 25 g tuku (Omega), 3 lžíce rumu, nasekané mandle na obalení

Nasekané mandle určené na obalení nasypeme na teflonovou pánev. Za stálého míchání je opatrně opražíme a necháme vychladnout. Hořkou čokoládu rozlámeme na kousky (nebo rozkrájíme ostrým nožem) a vložíme do kovové misky. Přidáme nakrájený nugát a tuk, misku vložíme do horké vodní lázně a vše necháme rozpustit na hladký krém. Do čokoládového krému přidáme jemně nasekané mandle a rum a dobře promícháme. Vzniklou hmotu necháme trochu prochladnout, pak z ní oddělujeme malé kousky a utvoříme z nich v dlaních kuličky, které obalíme ve vychladlých, opražených mandlích.

Smůla

18. listopadu 2016 v 17:11 | Lady In Brown |  Od života do života
Dnes má smůla smůlu... Ať si počká! Přes cestu mi přeběhla sněhobílá kočka!

S vyplazeným jazykemS vyplazeným jazykemS vyplazeným jazykem
¨

Kantyczka z lotu ptaka

18. listopadu 2016 v 11:54 | Lady In Brown |  Hitparáda songů

Tajný život stromů

18. listopadu 2016 v 10:19 | Lady In Brown |  Knihy, časopisy a knihovna
Před několika málo dny jsem na Facebooku narazila na tuto novou knihu z Nakladatelství Kazda, která vyšla 16.11. Napsal ji německý lesník Peter Wohlleben a plným názvem se jmenuje Tajný život stromů. Co cítí, jak komunikují - objevování fascinujícího světa. Protože mě příroda vždycky silně zajímala, zaujala mě i tato kniha, která nám má podle popisu dát nahlédnout do tajného života stromů - např. jak stromy cítí bolest, komunikují mezi sebou nebo o jejich paměti. Zaujala mě i nádherná obálka.

Pod tímto odkazem si můžete prohlédnout i několik stránek z knihy a nebo si ji přímo objednat. Pro mě je jednou z horkých adeptek na nové tituly do naší obecní knihovny během příštího roku.

Děkuji za Vaši návštěvu na mém blogu a potěšíte mě, vrátíte-li se dříve či později opět.